torsdag 18 december 2014

Att verka för förskolans och skolans demokratiska uppdrag. Kalejdoskopmöter Harold Göthson.


Nu är vi nästan 300 personer som ska möta Harold, så nu tar vi inte emot fler anmälningar. Alla som har anmält sig här eller via mail har kommit med! Vi ses på onsdag! Carina

Föreläsningen äger rum på Pedagogen, A-huset, Kjell Härnqvistsalen, ingång  vid stora trappan mot Östra Hamngatan, därefter direkt nedför trappan till källarplanet.

Att verka för förskolans och skolans demokratiska uppdrag 
- att gestalta en VÄRDEGRUND i handling och tanke.

Över detta ämne föreläser Harold Göthson i Göteborg, onsdagen den 4 februari 2015,
kl. 18 - 21 (lokal meddelas senare).

Harold Göthson - en av grundarna av Reggio Emilia Institutet och styrelseledamot i det internationella Loris Malaguzzi-centret i Reggio Emilia - har länge föreläst, skrivit och varit projektledare med fokus på föreläsningens tema.

Harolds utgångspunkt är att motverka att kunskaps- och demokratiuppdraget separeras. Istället måste vi inte minst i en tid då respekten för olikhet och annorlundaskap utmanas betona att den demokratiske medborgarens skyldighet är att allmänbilda sig i respekt för en oenighet som ändå hyllar det gemensamma ansvaret för det demokratiska samhällets utveckling. Detta kräver en förskola och skola där vi lär oss att lära med respekt för skillnader, hundra språk och perspektiv.

Kostnad: 100 kronor kontant vid entrén (skrivet kvitto kan erhållas)

Ta också med kontanter till den förtäring som kommer finnas till självkostnadspris
i pausen.

Anmälan sker här på bloggen i kommentarsfältet!

Skulle du händelsevis få problem med att kommentera här så kan du maila till Carina: lindblad.c@gmail.com 


VARMT VÄLKOMMEN denna kväll för att återigen eller för första gången låta Reggio Emilias
filosofi inspirera till fortsatt dialog!

Arbetsgruppen för Nätverket Kalejdoskop i Göteborg: Anne-Lee Thorsén, Carina Lindblad, Susanne Palm, Tarja Karlsson Häikiö och Pernilla Mårtensson.

113 kommentarer:

  1. Jag kommer! :-) // Erica Sjölund

    SvaraRadera
  2. Jag kommer med Pia Franzén

    VH Linda

    SvaraRadera
  3. Hej J Birgitta Murtoinperä Förskolechef centrum. Spännande jag anmäler mig gärna till denna föreläsning.

    SvaraRadera
  4. Linda Strömvall
    Kristina Alhäll

    SvaraRadera
  5. Love Stålstedt kommer

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. Hej vill gärna delta, Ulrika Kärnfelt

    SvaraRadera
  8. Siv Jirblom
    Gisele Fuentes
    Annika Gry

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  10. Marie Vasterssondecember 19, 2014

    Jag kommer gärna

    SvaraRadera
  11. Nathalie Skärström
    Åsa Fredriksson
    Malin Alm
    Angelica Larsson
    Marcus Stjernström
    Lotta Magnusson
    Lotta Lidman
    Maria Jovanovic
    Jennie Lidman

    SvaraRadera
  12. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  13. Cicilia Oddhammar, Skånegatans förskola
    Jag kommer

    SvaraRadera
  14. Åh, det vill jag anmäla mig till! Åsa Alexandersson (fd Svensson). Toredalsgatan 41 förskola i Lundby.

    SvaraRadera
  15. min kollega Anneli Carlsson vill också anmäla sig, så två personer från Toredalsgatans förskola, Lundby. Åsa Alexandersson och Anneli Carlsson alltså!

    SvaraRadera
  16. Hej jag anmäler mig oxå till föreläsningen, spännande.
    Annchristin Friberg

    SvaraRadera
  17. Jag anmäler mig//Petra Höckert

    SvaraRadera
  18. Jag anmäler mig. Helen Lindgren

    SvaraRadera
  19. Jag anmäler mig också!! Med vänlig hälsning, Marie Folin

    SvaraRadera
  20. Jag kommer, Sara Lagervall.

    SvaraRadera
  21. Karin Fjällström, Sandfallets förskola, 9 personer.

    SvaraRadera
  22. Anmäler Ina Lindén också!

    SvaraRadera
  23. Jag kommer och skulle vilja boka 2 platser!
    /Therese Jungegård

    SvaraRadera
  24. Hur många platser finns? Skulle vilja boks ytterligare en!
    /Therese Jungegård
    Maria Hedström
    Elisabeth Wallberg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Therese! Vi har en stor lokal så många får plats.

      /Carina

      Radera
  25. Hej
    anmäler följande personer till föreläsning 4 februari
    Kerstin Winther Christel Vangenmo Ulla Freij och Margareta Kostovska

    SvaraRadera
  26. Anmäler Lena, Ulrika K-A, Valeria Solgläntan Yolanda Kärra äng

    SvaraRadera
  27. Räknar till 59. Lokalen är stor så många får plats.

    SvaraRadera
  28. Marianne Asterholm, Biskopsgården, 25 personer.

    SvaraRadera
  29. Jag kommer, Emma Gunnarsson

    SvaraRadera
  30. Anmäler Mia , Linda och Cecilia 3st

    SvaraRadera
  31. Jessica Johansson
    Lena Dahl
    Agneta Svensson
    Emma Lindberg
    Agneta Troedsson

    SvaraRadera
  32. Jag kommer! Anmäler mig Linda Gullbert

    SvaraRadera
  33. Vi är tre som kommer, Annika Bergbom, Stina Sterba och Anna Zackariasson.

    SvaraRadera
  34. Hej Carina!
    Jag håller tummarna för att det är en STOR lokal, för om det finns plats vill jag gärna anmäla Almekärrs enhet ifrån Lerum på 40 personer.
    Mvh Marie Folin.

    SvaraRadera
  35. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  36. Helen! Jag vill anmäla ytterligare en person.
    Häls Emma Gunnarsson

    SvaraRadera
  37. 35 personer, Eivor Ahl, Kärra.

    SvaraRadera
  38. Hittills 171 personer.

    SvaraRadera
  39. Agneta Almqvistjanuari 09, 2015

    Jag kommer

    SvaraRadera
  40. Svar
    1. Jag kommer kanske med ytterligare en pedagog

      Radera
  41. Anette Eskilsson kommer

    SvaraRadera
  42. Kommer gärna om det finns plats kvar :)
    Pia Kron

    SvaraRadera
  43. Jag kommer gärna.
    Elisabeth Rodhe

    SvaraRadera
  44. Jag anmäler mig! Camilla Johansen.

    SvaraRadera
  45. Jag kommer gärna /Mikaela Stenhill

    SvaraRadera
  46. Hej från Molinsgatans förskola anmäler sig Birgitta Murtoinperä,(tag bort enskild anmälan på mig) Jennicka Olsson,Kochy Khalid, Diana Häll, Agneta Agnhagen. Vi betalar mot faktura

    SvaraRadera
  47. Jag anmäler mej./ Siv Franzén

    SvaraRadera
  48. Jag anmäler mig
    Ankie Hellström, Toredalsgatans fsk, pedagogista utb - yrkesrollen

    SvaraRadera
  49. Jag kommer!
    Åsa Gylling

    SvaraRadera
  50. Jag kommer gärna!
    Helena Carlander

    SvaraRadera
  51. 189 personer. Vi sätter stopp vid 280.

    SvaraRadera
  52. Gunilla Larsson, Petra Welldén, och Marie Holm kommer gärna!

    SvaraRadera
  53. Jenny Leijon
    Rebecka Örnelind
    Camilla Dahlberg
    Johanna Jansson

    SvaraRadera
  54. Ulrika Axelsson
    Liza Barringh
    Jeanette Malmberg

    SvaraRadera
  55. Jag anmäler mig: Susan Voss

    SvaraRadera
  56. Jag anmäler mig:Ann-Kristin Eriksson

    SvaraRadera
  57. Övralidsgatans Förskola: Carro Johansson, Enri Gomez, Anki Knezevic, Sari Numminen och Rufada Kunic.

    SvaraRadera
  58. Hej! Anmäler Anna Bensby, Anna Egnell, Lena Grandin Eriksson till Harald Göthson 4/2 ( om du inte redan har räknat in oss via mail skickat 12/1 )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Bra att ni skrev in er på bloggen! Hade missat det.. /Carina

      Radera
  59. Jag anmäler mig/Maria Carlsson

    SvaraRadera
  60. Jag anmäler mig /Veronica Johansson

    SvaraRadera
  61. Hej Jag vill anmäla mig till 4 februaris föreläsning.
    Mvh Annika

    SvaraRadera
  62. Tre stycken, Reneé Kjellberg Vrångö förskola

    SvaraRadera
  63. jag anmäler mig till den 4 februari.Martha Lindholm

    SvaraRadera
  64. Jag anmäler
    Sara Kiellarsson
    Karoliina Johansson
    Linda Kjellberg
    Agneta Kalbratt
    Nasrin Bahmiary
    Agneta Banners
    Charlotta Paulsson
    Anki Källsvik
    Pernilla Gunnarsson
    Karin Almhede
    Therese Malm

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Om ni inte vill betala kontant så kan du maila fakturaadressen till mig. Carina

      Radera
  65. Helena Rapp kommer! :-)

    SvaraRadera
  66. Malin Austli, Lisa Hesselroth, Anna Knutsson, Louise Bley kommer gärna!

    SvaraRadera
  67. Linda Ehn och Maria Wellmark vill gärna komma!

    SvaraRadera
  68. Jag vill boka 5 platser till, alltså 9 platser sammanlagt!// Malin Austli

    SvaraRadera
  69. Jag anmäler mig till föreläsningen med Harold Göthson den 4/2
    Veronika Olausson

    SvaraRadera
  70. Petra Johnson
    Liw Eismark
    Ulla Nilsson
    Irene Hertzman
    Annicka Olsson
    (Rimmaregatan 5)

    SvaraRadera
  71. 12 st
    AnnaLena Lundström
    Förskolan Lustträdgården

    SvaraRadera
  72. Gunilla Rodenstam och Ing-Marie Gullstrand, Malmö

    SvaraRadera
  73. Anita Zetterberg kommer också!

    SvaraRadera
  74. Anmäler Martina Lundström

    SvaraRadera
  75. Jag anmäler mig. /Karin Gustafsson

    SvaraRadera
  76. Jag anmäler fem personer. Karin Wångdahl, Ambjörnsgårdens förskola i Grästorp

    SvaraRadera
  77. Hej igen. Jag anmäler också fyra personer från Montessoriförskolan Karten i Vargön. Tack :)

    SvaraRadera
  78. Anna Härd med kollega.

    SvaraRadera
  79. Jag hade bokat en plats. Men måste avboka pga barnvaktsbrist. Tyvärr. Men ger bort min plats till någon annan.
    /Mikaela Stenhill

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va synd.. Tack Mikaela för att du meddelade det! /Carina

      Radera
  80. Jag kommer! /Malin Svensson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan jag skulle vilja anmäla 3 st till föreläsningen den 4/2 med Harold Göthson.

      Vi är Barbro Matson specialpedagog, Pernilla Nyqvist Pedagogista och jag själv Pia Kraus Förskolechef.

      Med vänlig hälsning

      Pia.kraus@centrum.goteborg.se

      Radera
  81. Rebecka Hesse Bergsjön vill hänga på. Finns det plats.kvar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Hon får den sista platsen! Välkomna!

      Radera
  82. Nu är vi nästan 300 personer som ska möta Harold, så nu tar vi inte emot fler anmälningar. Alla som har anmält sig här eller via mail har kommit med! Vi ses på onsdag! Carina

    SvaraRadera
  83. 🚩🚩🚩 Lokalen är full. Det går ej att anmäla sig här längre. 🚩🚩🚩

    SvaraRadera
  84. Carina! Magsjukan har tagit mitt hus i besittning... Jag kommer inte kunna komma imon... 😭... Kommer någon föreviga denna stund tror du?

    SvaraRadera