söndag 15 januari 2012

Nätverksträff i Partille 7/2 2012

Hej! 


Tyvärr går det inte att anmäla sig till just den här träffen längre. 
Håll gärna utkik efter nästa. 
Kontakta mig om du vill vara med på maillistan för utskick! 


/Carina




VÄLKOMMEN TILL NÄSTA NÄTVERKSTRÄFF!Välkomna till Sotenäs Förskola, tisdagen 7 februari, 
kl 18-20, med rundvandring i miljöerna 17.30-18!

En kväll för inspiration och samtal kring pedagogisk miljö, synlig och osynlig, och barnens tillblivande i den. Hur skapar vi en miljö för meningsskapande, demokrati och delaktighet? 

"Att få möjlighet att förändra sin förståelse genom att vara i sammanhang där man får tänka på flera sätt, pröva, misslyckas och lyckas och möta andras sätt att göra är som jag ser det ett arbetssätt som iscensätter delaktighet."
Birgitta Kennedy, pedagogista på förskolan Trollet i Kalmar

Vi börjar med en rundvandring i huset och samlas sedan för samtal i grupp utifrån diskussionsfrågor om förskolans möjlighet att leva meningsskapande, demokrati och delaktighet. Hur gör vi detta, vilka verktyg har vi och hur undviker vi att fastna i gamla mönster?

"Konsten och kulturen handlar om att ifrågasätta, kritiskt granska, reflektera och utmana något som jag direkt kopplar till vad jag vill ska prägla en demokratisk och delaktig förskola."
Birgitta Kennedy, pedagogista på förskolan Trollet i Kalmar.  

Hjärligt VÄLKOMNA! 
Linda Linder med kollegor på Sotenäs förskola

Sotenäs förskola, Partille.

PS. Max 60 personer. Först till kvarn! Anmälan görs här på bloggen! Carina

57 kommentarer:

  1. Hej! Jag kommer. :) Tack för fina inbjudan! Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, jag kommer Susanne Palm, nätverksgruppen

      Radera
    2. Hej Vi kommer,Gisele Fuentes och Siv Jirblom

      Radera
    3. Hej, Jag kommer. Skall bli kul! Tarja,nätverksgruppen

      Radera
  2. Klart jag kommer! /Jennie Linusson

    SvaraRadera
  3. Hej jag kommer gärna/ Erica Sjölund

    SvaraRadera
  4. Jag kommer! Med vänlig hälsning, Andreas F

    SvaraRadera
  5. Hej! Jag kommer....bättre tur denna gången; att man inte ska bli sjuk ;-) MVH Anders Holtäng

    SvaraRadera
  6. Jag kommer gärna. Med vänlig hälsning, Petra Höckert Olofsson.

    SvaraRadera
  7. Tack för inbjudan, jag kommer hälsar Sarah Persson

    SvaraRadera
  8. Jag kommer :) Ska bli kul!
    /Erika Wingerstad

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Vill gärna vara med i detta spännade sammanhang / MiaA

    SvaraRadera
  10. Hej! Jag vill gärna komma till er. Hälsningar Lotta Tönnberg

    SvaraRadera
  11. Hej, Birgitta M och Anne-Lee kommer från Molinsgatansförskola.

    SvaraRadera
  12. Tar med mig min kollega Mia Hasselberg också :)

    SvaraRadera
  13. Jag kommer gärna! Hälsningar Gunvor Landstedt

    SvaraRadera
  14. Hej!

    Vi kommer gärna till nätverksträffen.
    MVH/Helena Carlander och Marita Lindman

    SvaraRadera
  15. Jag kommer. Mats Andersson HB

    SvaraRadera
  16. Hej
    Jag kommer gärna. Hälsningar Mia Nilsson

    SvaraRadera
  17. Hej jag anmäler tre från Solhagagatans förskola.
    Var ligger Sotenäs förskola?
    Mvh Anna-Karin

    SvaraRadera
  18. Hej!
    Jag kommer gärna. Hälsningar Vesna Birkedahl

    SvaraRadera
  19. Hej!
    Vi kommer gärna Helen Lindgren och Annalena Knutsson!

    SvaraRadera
  20. Hej !
    Vi kommer gärna
    Anette sandström och Lotta Svenaeus, Mariestad

    SvaraRadera
  21. Jag anmäler mig! Hälsningar Anna Winberg

    SvaraRadera
  22. Jag kommer, Joanna holmsbo.

    SvaraRadera
  23. Hej !
    Jag kommer gärna.
    Ann-Ci Magnusson Lidköping

    SvaraRadera
  24. Hej
    Margareta Kostovska och Ulla Freij kommer gärna

    SvaraRadera
  25. Hej.Jag kommer gärna. Inger Byström

    SvaraRadera
  26. hej. tre från hässlegårdens förskola i borås.
    Nina Rapinoja Johansson

    SvaraRadera
  27. Hej!
    Jag vill gärna komma med! Martina Johansson Mariestad

    SvaraRadera
  28. Hej, jag kommer! Helen Petersson

    SvaraRadera
  29. Hej! Jag kommer gärna med! Anita Zetterberg

    SvaraRadera
  30. Hej!
    Vi kommer Angela Myrberg och Pia Johnsson Tjörn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer gärna! Renée Ivarsson :)

      Radera
  31. Hej. Vi kommer tre stycken / Karin Berndtsson, Elin Roos, Alexandra Åhling

    SvaraRadera
  32. Hej. jag kommer gärna. Hälsningar Maria Johansson

    SvaraRadera
  33. Hej, jag kommer och tar med mig min kollega. Hälsningar Kikki Wiklund

    SvaraRadera
  34. Jag kommer Elisabet Ingemarsson

    SvaraRadera
  35. Jag kommer gärna på nätverksträffen 7 feb. Yvonne Eriksson, Förskolan Viljan Ytterby

    SvaraRadera
  36. Åsa Ekerlind från förskolan Kullerbyttan i Kungälv kommer också :)

    SvaraRadera
  37. Hej, jag tar med mig en kollega också.
    Hälsningar Maria Johansson

    SvaraRadera
  38. Hej, jag kommer gärna, Hälsningar Katarina Madsen

    SvaraRadera
  39. Pia Franzén kommer :)

    SvaraRadera
  40. Ulrika Nyström från Solgläntans förskola i Kärra kommer.

    SvaraRadera
  41. Pernilla Mårtensson kommer också.

    SvaraRadera
  42. Och Helena Vetso Pettersson.

    SvaraRadera
  43. Hej! Tyvärr går det inte att anmäla sig till just den här träffen längre. Håll utkik efter nästa. Kontakta mig om du vill vara med på maillistan för utskick! /Carina

    SvaraRadera
  44. Hej!

    Jag vill gärna vara med på mejllistan för utskick.

    agnetakristensen@hotmail.com

    Blir det några avhopp vill gärna jag och Anki vara med på träffen. Hälsning Agneta Kristensen

    SvaraRadera
  45. Hej!
    Jag är anmäld men vill gärna stå med på mejllistan för utskick!
    martina-lena.johansson@mariestad.se
    MVH Martina Johansson

    SvaraRadera
  46. Emma Westerholm och Lena Hentzel från Solgläntans förskola i Kärra vill också komma! Om det blir några återbud..

    SvaraRadera
  47. Hej, har försökt hålla koll men hann inte anmäla mig o min kollega. Tråkigt. Om någon lämnar återbud vill vi gärna. Ulrika Kärnfelt Brännö förskola
    Vill gärna få utskick. ulrika.karnfelt@gmail.com

    SvaraRadera
  48. Hej!
    Tyvärr måste jag avboka mig Sarah Persson och min kollega Mia Nilsson pga av förhinder :(
    Ser fram emot nästa träff!
    Sarah

    SvaraRadera
  49. Ledsen över att vara ute i sista minuten men jag har tyvärr fått förhinder
    Katarina Madsen

    SvaraRadera
  50. Grupp 8 förenades i följande mening:

    Rummet blir demokratiskt när miljö
    och material samtalar med aktörerna.

    SvaraRadera
  51. Ann-Ci Magnussonfebruari 08, 2012

    Grupp 5 samtalade om vad som ligger till grund för skapandet av ett demokratiskt förskolerum:Barn, föräldrar, Pedagoger

    MÖTEN MELLAN MÄNNISKOR

    SvaraRadera
  52. Tack för en givande kväll med tänkvärda samtal i en härlig miljö.
    Grupp 3 citerade en 5-årig pojke från ett demokrati-projekt:-" Ja, jag fick vara med och bestämma, men det blev inte som jag ville".
    Susanne Palm

    SvaraRadera